Az 1920-as évek elején Max Braun mérnök megalapította gépgyártó műhelyét Frankfurtban. Az akkoriban robbanásszerűen fejlődő rádiótechnológia terén elért úttörő innovációira alapozva a vállalat 1928-ban megnyitotta első üzemét 400 alkalmazottal.
A háború utáni időszakban olyan új eszközökkel bővítették termékpalettájukat, amelyek egyszerűbbé tették a mindennapokat.
Az ötvenes évek elején Max Braun halála után fiai vették át a cég irányítását. Ők alapozták meg a cég emberközpontú vállalati kultúráját, amely mindenre kiterjedt – a levélfejlécektől a kiállítási standokig, az egészségügyi ellátástól az egészséges ételeket kínáló kantinig.
Dieter Rams tervező vezetésével a Braun friss termékdizájnja új mércét állított fel a konyhai gépek körében és az első olyan vállalattá vált, amely a tömegcikkek terén is érvényesítette a jó tervezési elképzeléseket.
A hatvanas évek végén a Gillette átvette a vállalkozást. Ez új lehetőségeket nyitott meg a Braun számára.
A Procter & Gamble 2005-ben felvásárolta a Gillette-et, majd 2012-ben a eladta a Braun márkanév háztartási gépeken való használatának jogát a De’Longhi S.p.A.-nak. A vonatkozó szabadalmak és gyárak mellett a De’Longhi átvette a Braun alkalmazottainak jelentős részét is, így hosszú időre garantálva, hogy a Braun háztartási gépek továbbra is hozzák a megszokott egyedülálló dizájnt, technikai innovációkat és megbízható minőséget.