Az 1837-ben alapított The Procter & Gamble Company szappan- és gyertyakészítő családi vállalkozásként indult az Ohio állambeli Cincinnati városban, az Amerikai Egyesült Államokban. William Procter, az Angliából bevándorló gyertyakészítő és James Gamble, az ír származású szappankészítő valószínűleg sosem találkozott volna, ha nem veszik feleségül Olivia és Elizabeth Norris testvérpárt, akiknek édesapja meggyőzte újdonsült vőit arról, hogy váljanak üzleti partnerekké.

1879-ben James Norris Gamble, az alapító fia, aki szakképzett vegyészként végzett, egy új, olcsó fehér szappant fejlesztett ki, amelynek minősége megfelelt a színvonalas, importált termékekével. Az “Ivory” (elefántcsont) név tökéletesen jellemezte a fehér szappan tiszta, gyengéd és tartós tulajdonságait.
1887-ben a munkásosztály helyi és országos szintű zavargásainak enyhítésére a P&G újító jellegű, profitmegosztáson alapuló programot indított a gyári munkásoknak. Ez az önkéntes program, amelynek ötlete William Cooper Proctertől, az alapító unokájától származik, érdekeltté tette az alkalmazottakat a cég jövőjében. William Cooper Procter azt szerette volna elérni, hogy az alkalmazottak rádöbbenjenek, milyen fontos szerepet játszanak a cég sikerében.
Az újításokra épülő cég, a P&G 1890-re már 30 különféle szappant gyártott. Az újfajta reklámozás, többek között az országos magazinokban megjelenő egész oldalas, színes reklámok eredményeképpen folyamatosan nőtt a P&G szappanok iránti igény.
A P&G 1946-ban dobta piacra a Tide-ot, az első jelentősebb új termékét az Ivory óta. A piacon lévő többi termékhez viszonyítva a Tide jóval hatékonyabb volt, és rövid időn belül óriási sikert aratott. E sikereknek köszönhetően a cég gyors növekedésnek indult, nem csak az új termékvariánsokat illetően, de új világrészek meghódításával is.
Az 1961-ben megjelent Pampers pelenkákkal a P&G szó szerint az eldobható pelenkák szülőatyja. Még ezeknél az újításoknál is fontosabb, hogy a cég egyre nagyobb figyelmet szentelt a nemzetközi kereskedelemnek. Feltételezve, hogy az új területeken csak helyi képviseletek kialakításával lehetnek igazán sikeresek, a P&G először Mexikóban, majd Európában és Japánban hozott létre leányvállalatokat.
1980 óta a cég 250 termékét vásárló fogyasztóinak száma megnégyszereződött – ma már körülbelül ötmilliárdan használják a P&G termékeit a világ minden részén.
Az általunk képviselt márkák:
A logóra kattintva további információt kaphat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |